Advokatfirman MarLaw i Almedalen 2025

Tillbaka till nyheter

Är du intresserad av att veta mer om AI driven marknadsföring, barn i dagens reklamlandskap och andra aktuella mediefrågor? Kom då och träffa oss under Almedalsveckan där vi tillsammans med 14 andra organisationer anordnar Mediescenen i år igen.

Förra året var Advokatfirman MarLaw med och lanserade Mediescenen i Almedalen tillsammans med sex ytterligare organisationer och medieföretag. Vi kommer självklart att vara på plats i år igen och denna gång har vi utökat och är totalt 15 organisationer och företag. I år är vi även på plats tre dagar med ett fullspäckat program med massor av intressanta programpunkter den 24-26 juni.

Advokatfirman MarLaw har tillsammans med Reklamombudsmannen och IAB Sverige 3 panelsamtal under tisdagen 24 juni:

13.00 – 13.30 – Kan influencers ta ansvar?

13.35 – 15.15 – Barn i dagens reklamlandskap

14.25 – 14.55 – AI-driven marknadsföring – vad är deepfake?

Advokatfirman MarLaw håller i seminariet AI-driven marknadsföring – vad är deepfake?

Beskrivning av samhällsfrågan:
Framtidens marknadsföring kommer genereras helt eller delvis av AI. Var går gränsen för vad är att anse som deepfake och som behöver AI-markeras? När riskerar konsumenter att vilseledas? Hur bibehåller vi konsumenternas förtroende för reklamen? Vilka etiska och juridiska krav ställs på AI-driven och AI-genererad marknadsföring och räcker de?

Utökad information om evenemanget:
Vi diskuterar motsättningen mellan dom juridiska och etiska kraven och möjligheterna till framgångsrik marknadsföring. Vilka andra etiska frågor behöver annonsörer och kreatörer ta hänsyn till nu och framåt?

I panelen:


Advokat och Partner Cecilia Torelm Tornberg


Lisa Blom, Industry Realtions Lead Northem Europe Google


Karin Vajta Engström,  Head of Communications, AI Sweden


Jakob Rönnerbäck, Jurist, Sveriges Annonsörer

Läs mer och se hela programmet HÄR!

Hoppas att vi ses där!