Litteratur
Advokatfirman MarLaw har författat en rad kurslitteratur och böcker, läs om respektive bok nedan. Redan 1975 skrev juristerna på MarLaw den välkända handboken Praktisk marknadsrätt som har blivit ett standardverk för alla som jobbar med marknadskommunikation. Åtskilliga andra böcker, läromedel och artiklar i marknadsrättsliga ämnen skrivs av Advokatfirmans jurister, t. ex. Den svenska marknadsföringslagstiftningen, Regelsamling i marknadsrätt, Medierätt 1, 2 och 3 och Praktisk marknadsrätt.
Den 1 januari 2016 lanserade vi tillsammans med JP Infonet tjänsten ”JP Marknadsnet med MarLaw, numera ”JP Marknads- och immaterialnet”. Tjänsten är utformad för att tillhandahålla dig som är kommunikationschef, bolagsjurist eller marknadsföringsansvarig den information som krävs i ditt dagliga arbete. Tjänsten innefattar en utförlig marknadsrättslig ämnesguide där varje ämne är länkat till relevant juridiskt material, så som vägledande praxis, förarbeten och annat relaterat material. Utöver det innehåller JP Marknads- och immaterialnet expertanalyser som skrivs av juristerna på MarLaw. Varje vecka utgår ett nyhetsbrev som innefattar ny information som läggs in i tjänsten. För mer information om tjänsten och för att ta del av en kostnadsfri testperiod, klicka HÄR.