Digital Single Market – nya krav på marknadsföring och försäljning

2020-02-14

Företagens möjligheter att använda sig av olika medier, teknik och data för att ta fram mer relevanta erbjudanden och riktad marknadsföring är under ständig utveckling. Lagstiftningen och inte minst tillsynen har tidigare varit på efterkälken men har på senare tid fått en omfattande översyn och en rad lagstiftningsprojekt är på väg att lanseras som tar sikte på dessa frågor. Välkommen på ett frukostseminarium där vi behandlar nuvarande lagstiftning, blickar framåt mot vad som kommer och hur du kan hantera kraven.

  • Digital Single Market (DSM)
  • De marknadsföringsrättsliga förutsättningarna
  • Profilering och direktmarknadsföringen utifrån GDPR
  • E-privacyförordningens påverkan
  • Reglering för försäljning via plattformar
  • Kommande lagstiftning

Föreläsare:
Daniel Tornberg och Alexander Jute är advokater och delägare i MarLaw. Daniel och Alexander har mångårig erfarenhet som juridiska ombud med särskild inriktning på marknads- och immaterialrätt, IT-rätt och även frågor som rör dataskydd och personlig integritet. De är även verksamma som processombud vid domstol och skiljeinstitut och biträder förhandlingar med myndigheter såsom Datainspektionen och Konsumentverket. Daniel och Alexander har tagit fram rutiner för legal granskning för flera olika bolag i vitt skilda branscher.

Tid: kl. 08.30-10.00. Frukost serveras från kl. 08.30, seminariet börjar kl. 09.00.

Plats: Advokatfirman MarLaw, Nybrogatan 11, 5 tr, Stockholm

Anmälan 

Se fler nyheter

Contact us

  • Detta fält används för valideringsändamål och ska lämnas oförändrat.

MarLaw värnar om din integritet och hanterar dina personuppgifter i enlighet med gällande dataskyddslagstiftning. Advokatfirman MarLaw (org.nr 556358-3508) är personuppgiftsansvarig för samtliga uppgifter som du lämnar i detta formulär. All behandling vi gör sker i enlighet med denna policy. Om du har några frågor är du välkommen att kontakta oss.