2020-06-01
Marknadsföring av livsmedel och kosttillskott som anspelar på människors hälsa och säkerhet har ökat under pandemin. Konsumentverket har därför intensifierat sitt tillsynsarbete när det gäller överdrivna hälsopåståenden. Vi går igenom vad som är tillåtet och inte samt vad som gäller i sociala medier.
Vi går även igenom de vanligaste frågorna om hur force majeure-klausuler kan tillämpas i förhållande till kunder och leverantörer under pandemin. Du får även tips om hur du ska avtala för att undvika risker i framtiden.
Få fördjupad kunskap om:
Föreläsare:
Katarina Ladenfors, advokat och partner på Advokatfirman MarLaw. Katarina är specialiserad på marknadsrätt, avtalsrätt och säljfrämjande åtgärder i Sverige och Norden. Katarina är särskilt inriktad på regleringen om marknadsföring och märkning av livsmedel.
Sandra Hanson, advokat på Advokatfirman MarLaw. Sandra har lång erfarenhet av att hjälpa företag och organisationer med juridiska frågeställningar. Sandra är specialiserad på marknadsföringsrätt och immaterialrätt, IT-rätt och integritetsjuridik (GDPR).
Anmälan sker här.
Tid: kl. 12.30-13.30
Plats: Online
MarLaw värnar om din integritet och hanterar dina personuppgifter i enlighet med gällande dataskyddslagstiftning. Advokatfirman MarLaw (org.nr 556358-3508) är personuppgiftsansvarig för samtliga uppgifter som du lämnar i detta formulär. All behandling vi gör sker i enlighet med denna policy. Om du har några frågor är du välkommen att kontakta oss.