Webbinarium: Avtalsfrågor och avtalshantering i coronatider 2020-05-13

2020-05-08

Välkommen till ett webbinarium där du får lära dig mer om avtalsrättsliga frågor, och få tips och råd gällande praktisk avtalshantering i en tid som präglas av corona.
Det är viktigt att du som företagare kan avgöra vilka rättigheter och skyldigheter du har gentemot dina affärsmässiga relationer som kunder, leverantörer, samarbetspartners och andra avtalsparter i en kris såsom pandemin. Det handlar även om vad som kan anses gälla i de avtal som du har direkt med konsumenten.

Många företag funderar bland annat över om, när och hur force majeure klausuler kan tillämpas i ljuset av corona. Hur kan avtalsklausuler jämkas och vilken rätt finns till prisavdrag och hävning av köp i praktiken? När vi skriver nya avtal idag, vad är viktigt att tänka på för att skapa rätt förutsättningar för båda parter.

 

Lär dig mer om:

  • Tillämpning av force majeure klausuler i förhållande kunder och leverantörer i ljuset av Covid-19
  • Hur kan avtalsklausuler jämkas och vilken rätt finns till prisavdrag och hävning av köp
  • Att arbeta med praktisk avtalshantering i dagsläget
  • Att skriva nya avtal i dagsläget

 

Datum: 13 maj 2020

Tid: 08.30-10.00

Pris: 1100 sek exkl. moms

 

Läs mer och anmäl dig här.

Se fler nyheter

Contact us

  • Detta fält används för valideringsändamål och ska lämnas oförändrat.

MarLaw värnar om din integritet och hanterar dina personuppgifter i enlighet med gällande dataskyddslagstiftning. Advokatfirman MarLaw (org.nr 556358-3508) är personuppgiftsansvarig för samtliga uppgifter som du lämnar i detta formulär. All behandling vi gör sker i enlighet med denna policy. Om du har några frågor är du välkommen att kontakta oss.