Varumärket

Författare: Marcus Ateva, Carl Anders Svensson och Rita Mårtenson

Varumärket – strategi och juridik är uppbyggd runt tre delar. I den första delen presenteras betydelsen av varumärken och varumärkesstrategier i ett marknadsföringsperspektiv. Den första delen följs av en omfattande genomgång av varumärkesbyggande i ett juridiskt perspektiv. Den andra delen bygger på den nya varumärkeslagen, i ett immaterialrättsligt perspektiv, och ger exempel på hur varumärkeslagstiftningen har tillämpats i ett antal rättsfall. Den tredje och sista delen i boken handlar om det marknadsrättsliga skyddet för varumärken samt det immaterialrättsliga sanktionssystemet.

9789144042640

Köp boken

Kontakta oss

MarLaw skyddar din integritet och hanterar din personliga information i enlighet med tillämpliga dataskyddslagar. Advokatbyrån MarLaw (organisationsnummer 556358-3508) ansvarar för personuppgifter som skickas till oss. All behandling av personuppgifter utförs enligt denna policy. Om du har några frågor är du välkommen att kontakta oss.